לטיול יצאנו: מה כדאי לארוז לחופשה עם תינוק?

שיתוף ב facebook
תיהיו חברתים תשתפו
שיתוף ב twitter
תיהיו חברתים תשתפו
שיתוף ב pinterest
תיהיו חברתים תשתפו

עונת הטיולים החלה, וזה הזמן לשלוף את המזוודות ולצאת לחופשה משפחתית בארץ או בחו"ל. אז מה מומלץ לארוז? ואיך אפשר להימנע מלארוז את כל הבית? אספנו עבורך את הרשימה האולטימטיבית לטיול עם תינוק

תינוק הוא יצור חמוד (חלק מהזמן לפחות), שדורש הרבה תשומת לב וגם מלאאא חפצים! בשנייה שהוא נולד, ואפילו לפני, כל הבית מתמלא בים אביזרים: לול, עגלה, עריסה, סלקל, טרמפולינה, בקבוקים, מייבש בקבוקים, סטריליזטור, מוצצים, מנשא בד, נשכן, צעצועי התפתחות, בובות, שמיכה, אוניברסיטה; והרשימה הולכת ומתארכת למגילה של ממש.
מה שקורה בדרך כלל, כשכבר מחליטים לצאת לטיול, זה שפותחים את המזוודות ומתחילים להעמיס. גם לפני התינוק המזוודה לא בדיוק הייתה ריקה, אבל עם תינוק זה נדמה כאילו הציוד פשוט לא נגמר. אחרי שהמזוודה מתמלאת מוציאים עוד איזה טרולי, ואחרי שהוא מלא, שולפים תיק גב, ואז גם איזו שקית בד ובסוף בסוף פותחים פתח קטנטן במזוודה ומכניסים את ג'ירפת הצעצוע האהובה עליו.

אז כדי שמצד אחד לא תשכחי את כל הדברים החשובים, ומצד שני לא תשתגעי הכנו את רשימת הציוד האולטימטיבית לטיול עם תינוק:

בגדיםמה כדאי לארוז לחופשה עם תינוק

מבחינת ביגוד, חשוב לקחת בחשבון מה מזג האוויר במקום אליו אתם נוסעים ולכמה ימים החופשה מתוכננת. האם זו חופשת קיץ של "בטן גב" ליד הבריכה בקלאב ביוון, טיול משפחתי ביער השחור כשמזג האוויר עוד קריר או סופ"ש בערבה באוגוסט המהביל?

אל תגזימי עם הכמויות – תמיד אפשר לשטוף בגד ולתלות לייבוש, מצד שני כדאי לקחת טיפה אקסטרה, עם דגש על טיפה, כדי להתמודד עם בלת"מים.

אוכל

מה התינוק אוכל? יונק, אוכל תמ"ל, אולי את משלבת בין השניים, או שהוא כבר זולל מוצקים.
בכל מקרה, חשוב לקחת את האביזרים בהתאם למה שהוא אוכל – בקבוקים, פטמות, תמ"ל עם כפית מדידה, חיתולי בד, תרמוס, מברשת ניקוי לבקבוקים, מחיות, כפית וסינרי בד.

עגלה

עגלה או טיולון זה לגמרי פריט חובה! בערב כשתצאו לאכול במסעדה, התינוק יישן בעגלה (מחזיקים לכם אצבעות שזה יקרה בדיוק כך), כשתטיילו במשך היום והתינוק ייכנס לשנת הבוקר או הצהריים שלו העגלה תסייע, ובגדול עגלה תמנע מכם סחיבה, לא רק של התינוק עצמו, וכאבי גב מיותרים.

מה כדאי לארוז לחופשה עם תינוק

מנשא

 

במקרה והתינוק רגיל למנשא, חשוב לקחת אותו איתך, וגם אם לא, זה הזמן להתרגל למנשא, שיכול לעזור בכל מקום בטיול בו אין נגישות לעגלה.

מוצץ

לא כל תינוק אוהב מוצץ, אבל אם התינוק שלכם בקטע, חשוב לא לשכוח לקחת עבורו את המוצץ. חשוב לדעת, כי בטיול יש נטייה למוצצים ללכת לאיבוד, אז מומלץ להביא שניים ואולי גם מחזיק מוצץ.

צעצוע אהוב וספר

גם בתחום של הצעצועים לא כדאי להגזים. בסופו של דבר הטיול עצמו הוא האטרקציה האמיתית, אבל עם זאת, כדאי להביא כמה צעצועים לזמנים של "בין לבין" האטרקציות ולשינה. דובי שמחבקים במיטה, ספר ושמיכת פעילות עם 2-3 צעצועים קטנים ומוכרים לתינוק.

סלקל

אם הטיול כולל נסיעה ברכב, לא תוכלו להימנע מלקחת סלקל. תוכלו להשאיר אותו ברכב כשתגיעו ליעד, אך אם אתם מתכננים טיסה לחו"ל קחו בחשבון, שגם שם בנסיעה במוניות תזדקקו לו. אם אתם שוכרים רכב, תוכלו לברר מראש אם חברת ההשכרה יכולה לספק עבורכם כיסא בטיחות מתאים.

כלי רחצה

זמן אמבטיה הוא זמן נהדר לשטוף מהתינוק את חוויות היום העמוסות של הטיול ולהרגיע אותו לקראת שנת הלילה, כך שגם אמא ואבא יוכלו להירגע ולישון. מומלץ מה כדאי לארוז לחופשה עם תינוקלקחת את כלי הרחצה הייעודים לעורו העדין של התינוק, בבקבוקונים קטנים, שאפשר לקנות בפארמים: שמפו, סבון, קרם גוף, מברשת לשיער, גומיות וסיכות. במקרה ואתם כבר מצחצחים לתינוק שיניים לקחת גם מברשת ומשחת שיניים.

החתלה

כל מה שדרוש מבחינת החתלה: חיתולים, מגבונים ומשחת החתלה. אם אתם נוסעים לשהות ארוכה, מומלץ לברר האם אפשר לקנות חיתולים במקום אליו אתם נוסעים, ואם כן לקחת כמות חיתולים ראשונית רק לתחילת הטיול, ולא למלא מזוודה שלמה בחיתולים.

חכמים בשמש

גם אם לא יולי אוגוסט, לא משחקים עם השמש! חשוב לקחת לכל טיול כובע, קרם הגנה וכדאי גם קרם נגד יתושים מתאים לתינוקות.

תיק עזרה ראשונה

לקראת טיול יש לתינוקות נטייה לחלות, מעין חוק מרפי שכזה. אז כדי לא להיתפס לא מוכנים, כדאי לקחת תיק עזרה ראשונה מתאים עם: תרופות שהתינוק נוטל באופן קבוע, ויטמינים, משככי כאבים, תרופות להורדת חום, פלסטרים, מד חום, יוד וגאזות לחבישה.

במיוחד לחו"ל

דרכון בתוקף וביטוח רפואי הם הבייסיק במקרה של חופשה בחו"ל. חוץ מזה, מומלץ להגיע לטיסה עם ביגוד בשיטת הבצל, ככה שניתן יהיה "לקלף" או להוסיף שכבות אם חם או קר מידי. וכמובן, חשוב לא לשכוח מזון מותאם לתינוק לטיסה – תמ"ל אם הוא לא יונק, או מחיות אם הוא התחיל עם מוצקים.

עוד כמה פריטים שיעזרו לכם

מה כדאי לארוז לחופשה עם תינוק

שקיות ניילון לחיתולים משומשים וכביסה מלוכלכת

חיתולי טטרא

מעט אבקת כביסה עדינה לכביסה ביד

לסיכום,

 כשנוסעים לטיול בארץ או חופשה בחו"ל עם תינוק, לא חייבים לארוז את כל הבית, במקום זה נצמדים לרשימה ואיך אומרים סביר ש"אתם לא נוסעים למדבר". ו… הכי חשוב, לא לשכוח את התינוק!

 

כתיבת תגובה